Versturen en retourneren

Verzendproces

Het verzendproces van My-Parts verloopt via de onderstaande stappen:

  1. Uw bestelling wordt bij elkaar gezocht
  2. Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvangt u een verzendbevesting per e-mail met een PostNL Track & Trace code.
  3. Uw bestelling wordt naar een Nederlands PostNL sorteercentrum gebracht
  4. Uw bestelling wordt door PostNL gesorteerd op basis van de postcodes
  5. Uw bestelling wordt door PostNL bezorgd op het door u opgegeven afleveradres

NB. Na bestellingen door PostNL is gescand wordt Track & Trace code geactiveerd en kunt u uw bestelling online volgen op de website van PostNL.

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice om dit te melden.

Ander bezorgadres

Tijdens het invoeren van uw gegevens bij het bestellen kunt u voor een afwijkend bezorgadres kiezen.

Bezorgopties
U kunt uw bestelling laten bezorgen

  • bij u thuis of op het werk

Levering
Achter elk product staat een verwachte levertijd van het product. Dit is slechts een indicatie, de levertijd kan mogelijk enkele dagen afwijken.  De verzending van de pakketten wordt verzorgd door 'PostNL'. De kleine pakketten die door de brievenbus passen worden per post verstuurd.

Indien u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Mist u ook deze aflevering, dan laat de chauffeur een briefje achter met de verdere instructies voor de levering. Indien het via Post NL wordt verstuurd, wordt het op de dichtstbijzijnde Postkantoor afgeleverd.

PostNL hanteert de volgende bezorgdagen voor de 1e en 2e pakketbezorgingen.

 

Bezorgdagen PostNL

 

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

1e pakketbezorging

x

2e pakketbezorging

x

Let op: Op zondag worden er geen pakketten bezorgd.

De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht u niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvangt u hiervan een notificatie van PostNL. U kunt vervolgens op de website van PostNL kiezen uit drie opties:

  • Een nieuwe bezorgafspraak maken
  • De bestelling bij uw buren laten bezorgen
  • Of de bestelling bij een PostNL punt laten afleveren

Let op, de gewenste optie dient u voor 22.00 uur op de dag van de eerste bezorgpoging aan te geven op de website van PostNL.

Mocht u niet gebruik maken van de genoemde mogelijkheden, dan wordt uw bestelling de volgende bezorgdag weer aangeboden. Mocht u dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen, dan wordt de bestelling naar een PostNL punt gebracht waar u het gedurende 3 weken af kunt halen alvorens het weer retour wordt gestuurd naar My-Parts. Bij herzending dient u nogmaals de verzendkosten te voldoen.

Als u geen bestel- verzendbevestiging heeft gehad kan het zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van uw e-mailprogramma. Wij adviseren u uw spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Retour beleid

Op alle aanbiedingen en bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. Wij staan in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product. Bij een defect product als gevolg van een productiefout, kan er beroep worden gedaan op de wettelijke garantie. Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

U kunt een artikel of meerdere artikelen terugsturen of de bestelling annuleren, mits u met My-Parts per e-mail contact opneemt. Termijn voor het terugsturen bedraagt 15 dagen na getekende ontvangst van uw bestelling. Uw bestelling kunt u annuleren tot het moment dat de bestelling door u is ontvangen.

Indien uw bestelling voldoet aan de retour voorwaarden, krijgt uw per mail informatie over de retourprocedure. Als u een account heeft kunt u de retour aanvraag via uw account aanvragen.

Uw terugzending wordt geaccepteerd indien de aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Het product is compleet
  • Het product is niet gebruikt en is niet beschadigd 
  • Het product is in de originele niet-beschadigde verpakking (onbeschadigd, zonder plakband of opschrift)

    Let op: Door het niet houden aan de retourprocedure kunnen artikelen zoek raken of er kan vertraging optreden. Vermeld altijd uw ordernummer bij retourpakket!
  1. Wanneer u uw retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijgt u een PostNL Track & Trace code waarmee u op de website van PostNL uw zending kunt volgen. Het eerste gedeelte van uw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kunt u dus zelf online volgen via de website van PostNL.
  2. Wanneer wij vervolgens uw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u hierover bericht. 
  3. Mocht u 2 weken na het retourneren van uw bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

U kunt retour artikel terugsturen naar (mits u de retour heeft aangegeven zoals eerder is beschreven):
My-Parts.nl
Kastanjelaan 1B
3471 CR Kamerik

Beschadigd of defect artikel

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kunt u gebruik maken van uw recht van reclamatie.

Hiervoor vragen wij u vriendelijk om het volgende te doen:

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
  • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
  • U kunt uw foto’s sturen naar klantenservice@my-parts.nl. Houdt u er rekening mee dat uw e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden u daarom aan om uw foto's als ZIP-, RAR- of JPEG-bestanden door te sturen.
  • Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn bijvoorbeeld:

  • door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  • gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën

Suggesties en klachten

Uiteraard doen wij ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Mocht toch een klacht over een product of dienstverlening dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder. U ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op u bericht.

Een klachtenbrief kun u sturen naar:

My-Parts.nl
Afdeling klantenservice
Lemkensstraat 85
3042 PE Rotterdam

Herroepingsrecht

Op grond van de wet zijn wij verplicht de volgende tekst op onze pagina op te nemen.

Herroepingsrecht

4.1 Bij de aankoop van My-Parts artikelen heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

4.2 De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na dag 1, waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

4.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u My-Parts via een ondubbelzinnige verklaring schriftelijk (per post, fax of e-mail (klantenservice@my-parts.nl)) op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht.

4.4 Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden, voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
4.5 Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

4.6 U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring invullen en opsturen naar klantenservice@my-parts.nl of naar ons adres. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

4.7 Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

4.8 U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan My-Parts terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

4.9 U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
 

Modelformulier voor herroeping 
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen) 
— Aan My-Parts, e-mail: klantenservice@my-parts.nl
— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*) 
— Besteld op (*)/Ontvangen op (*) 
— Naam/Namen consument(en) 
— Adres consument(en) 
— Datum 
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.