Veelgestelde vragen

Past het onderdeel die ik heb gekozen op mijn auto?
U kunt onderdelen zoeken via het keuzemenu op de homepage. Dit kunt u op 3 manieren doen:
 

1. U kunt uw kenteken invoeren waarna u via de categorieën lijst het juiste onderdeel voor uw auto kunt vinden.

2. U kunt specifiek op voertuig zoeken. Om dit te doen moet u dan het merk, het model en het type van uw voertuig selecteren. Hierna verschijnt aan de linker zijde van de pagina een lijst met bijbehorende categorieën.

3. U kunt zoeken via een referentie-nummer of een oem-nummer.
Referentie-nummer is het nummer van de fabrikant.
Oem-nummer is het origineelnummer van het onderdeel. Dit staat meestal op het onderdeel (mits het om een origineel onderdeel gaat).

 

Indien u alsnog een vraag heeft over een specifiek product raden wij u aan het contactformulier op de productpagina te gebruiken. U vindt dit formulier ook rechts onder de productfoto op de detailpagina van het onderdeel.

Wat zijn spaarpunten? En wat kan ik er mee?
Spaarpunten zijn uniek voor My-Parts. Voor elk euro die uw uitbesteed ontvangt u van ons een zogenaamde 1 My-Parts punt. 100 My-Parts punten is gelijk aan 1 euro. Deze kunt u bij latere bestelling verzilveren.
Hoe plaats ik een bestelling bij My-Parts?

1. Nadat u het onderdeel heeft gevonden die u zoekt kunt u het onderdeel toevoegen aan uw winkelmandje door op de gele ‘’Bestel nu’’ knop te klikken. Deze stap herhaalt u totdat alle onderdelen die u wilt bestellen in uw winkelmandje zitten.

2. Als u klaar bent met het winkelen drukt u op de winkelmandje rechtsboven op de pagina en daarna op ‘’afrekenen’’.

3. U kunt nu afrekenen als gebruiker (u dient als u nog geen account heeft er een aan te maken). Heeft u al een account log dan in. Als laatst ziet u nog de producten die u heeft gekozen. Deze kunt u nog verwijderen of de aantallen wijzigen.

4. Om uw bestelling af te ronden drukt u op de blauwe ‘’afrekenen’’ knop. U kunt indien gewenst een andere factuuradres en andere afleveradres kiezen door dit in te vullen. Wilt u dit niet? Druk dan op factuur naar dit adres en verzend naar dit adres.

5. Als laatste stap kiest u uw verzendmethode en betaalmethode en rekent u af. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van ons dat uw bestelling is ontvangen en wanneer die verzonden wordt.

 

Op welke manieren kan ik betalen bij My-Parts?

Bij My-Parts heeft u de keuze uit verschillende betaalwijzen:

  • Betalen met iDEAL
  • Betalen met Creditcard
  • Betalen met PayPal
  • Betalen via overschrijving
Betalen met iDEAL

Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct afgeschreven. Om te betalen met iDEAL doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Selecteer uw bank
  2. Klik op 'Volgende', hierdoor komt u op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
  3. Nadat u op 'Bevestigen en doorgaan naar iDEAL' klikt ontvangt u van ons per e-mail een bestelbevestiging
  4. U wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank
  5. Rond hier uw betaling af
  6. Vergeet niet na uw betaling terug te gaan naar de My-Parts site. Hier wordt uw bestelling afgerond en ziet u een bevestiging van uw betaling
  7. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging
Betalen met creditcard

Bij ons kunt u ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren Master Card, Visa en American Express. Om te betalen met creditcard doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Selecteer uw type kaart en vul uw kaartgegevens in
  2. Klik op 'Volgende', hierdoor komt u op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
  3. Nadat u op 'Verzend bestelling' klikt ontvangt u van ons per e-mail een bestelbevestiging
  4. In sommige gevallen wordt u doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank waar u met uw kaartlezer betaalt
  5. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de My-Parts website waar u een bevestiging van de betaling ziet
  6. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging en wordt het bedrag van uw creditcard gecrediteerd

Uw creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij My-Parts veilig. Na de eerste aankoop met uw creditcard worden uw creditcardgegevens op een beveiligde omgeving bewaard zodat u deze niet bij iedere bestelling opnieuw hoeft in te voeren.

Betalen met PayPal

Bij ons kunt u ook via PayPal betalen. Indien u kiest om met PayPal te betalen, wordt u tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.

Als u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van uw PayPal account. Hierna wordt uw bestelling direct verwerkt. Zodra u uw bestelling in ontvangst heeft genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van uw PayPal account.

Om te betalen met PayPal doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Klik op 'Volgende', hierdoor komt u op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
  2. Nadat u op 'Bevestigen en doorgaan naar PayPal' klikt ontvangt u van ons per e-mail een bestelbevestiging
  3. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
  4. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de My-Parts website waar u een bevestiging van de betaling ziet
  5. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

Als u een bestelling via PayPal betaalt, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging met een link naar het PayPal betaalproces. Indien het betaalproces door welke oorzaak dan ook wordt onderbroken, dan heeft u met deze link nog drie uur de tijd om de betaling af te ronden. Als de drie uur is verstreken, is betalen helaas niet meer mogelijk. Uw bestelling wordt dan automatisch geannuleerd.

Indien u goederen terugstuurt, wordt het bedrag weer bijgeschreven op uw PayPal-account of uw bankrekening. U kunt dit zelf regelen via de PayPal website.

Betalen via overschrijving

Om uw order vooruit te betalen, doorloopt u de volgende stappen:

  1. Nadat u op 'Verzend bestelling' klikt ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging
  2. Uw bestelling blijft maximaal 14 dagen voor u gereserveerd
  3. Onder vermelding van het ordernummer en onze bankgegevens schrijft u het bedrag naar ons over
  4. Nadat wij uw betaling hebben ontvangen (dit kan 2-4 dagen duren) versturen wij de goederen
  5. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt u een verzendbevestiging
  6. Neemt u alstublieft in acht dat, door de verwerkingstijd van betalingen van uw en onze bank, de levertijd aanzienlijk langer kan worden.

Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.

Indien u vergeten bent om uw ordernummer te vermelden bij uw betaling verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Vermeldt u in uw bericht het liefst zoveel mogelijk details over uw bestelling en uw betaling, dan kunnen wij u sneller van dienst zijn.

Bankgegevens
My-Parts
Bank: ING BANK N.V
IBAN: NL36INGB0007358762
BIC: INGBNL2A

SEPA
Door nieuwe Europese regelgeving kunt u vanaf 1 februari 2014 de huidige Nederlandse betaalstandaarden voor overboekingen en incasso's in euro niet meer gebruiken. Er is dan één gezamenlijke Europese betaalmarkt: Single Euro Payments Area (SEPA). Door SEPA is er geen verschil meer tussen binnenlandse en grensoverschrijdende eurobetalingen binnen Europa. U dient vanaf nu altijd de IBAN en BIC te gebruiken.

Veiligheid

Voor de online betalingen maken wij gebruik van een SSL-verbinding / Secure Sockets Layer verbinding. Dit betekent dat alle persoonlijke gegevens die u ons toevertrouwd worden versleuteld. Hierdoor kunnen anderen uw informatie niet inzien. De belangrijkste bescherming blijft echter uw eigen wachtwoord. Geef uw wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot uw account.

My-Parts voldoet aan de geldende privacywetgeving en alle wettelijke voorschriften. Uw contactinformatie wordt enkel gebruikt om bestellingen te verwerken en om onze diensten voortdurend te verbeteren. Informatie wordt nooit zonder uw toestemming verstrekt aan derden.

Om aan te geven dat u via een veilige verbinding uw bestelling plaatst, verschijnt er tijdens het betaalproces links bovenin de balk de tekst ‘Veilige verbinding’ in het groen.

Op welke maniere krijg ik mijn bestelling geleverd? Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Verzendproces

Het verzendproces van My-Parts verloopt via de onderstaande stappen:

  1. Uw bestelling wordt bij elkaar gezocht
  2. Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvangt u een verzendbevesting per e-mail met een PostNL Track & Trace code.
  3. Uw bestelling wordt naar een Nederlands PostNL sorteercentrum gebracht
  4. Uw bestelling wordt door PostNL gesorteerd op basis van de postcodes
  5. Uw bestelling wordt door PostNL bezorgd op het door u opgegeven afleveradres

NB. Na bestellingen door PostNL is gescand wordt Track & Trace code geactiveerd en kunt u uw bestelling online volgen op de website van PostNL.

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice om dit te melden. Om producten voor een zo laag mogelijk prijs te kunnen aanbieden, hebben wij ervoor gekozen om de mogelijkheid voor afhalen niet aan te bieden. Zo bent u gegarandeerd van de laagste prijs.

Ander bezorgadres

Tijdens het invoeren van uw gegevens bij het bestellen kunt u voor een afwijkend bezorgadres kiezen.

Bezorgopties
U kunt uw bestelling laten bezorgen

  • bij u thuis of op het werk

Levering
Achter elk product staat een verwachte levertijd van het product. Dit is slechts een indicatie, de levertijd kan mogelijk enkele dagen afwijken. De verzending van de pakketten wordt verzorgd door 'PostNL'. De kleine pakketten die door de brievenbus passen worden per post verstuurd.

Indien u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Mist u ook deze aflevering, dan laat de chauffeur een briefje achter met de verdere instructies voor de levering. Indien het via Post NL wordt verstuurd, wordt het op de dichtstbijzijnde Postkantoor afgeleverd.

PostNL hanteert de volgende bezorgdagen voor de 1e en 2e pakketbezorgingen.

 

Bezorgdagen PostNL

 

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

1e pakketbezorging

x

2e pakketbezorging

x

Let op: Op zondag worden er geen pakketten bezorgd.

De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht u niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvangt u hiervan een notificatie van PostNL. U kunt vervolgens op de website van PostNL kiezen uit drie opties:

  • Een nieuwe bezorgafspraak maken
  • De bestelling bij uw buren laten bezorgen
  • Of de bestelling bij een PostNL punt laten afleveren

Let op, de gewenste optie dient u voor 22.00 uur op de dag van de eerste bezorgpoging aan te geven op de website van PostNL.

Mocht u niet gebruik maken van de genoemde mogelijkheden, dan wordt uw bestelling de volgende bezorgdag weer aangeboden. Mocht u dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen, dan wordt de bestelling naar een PostNL punt gebracht waar u het gedurende 3 weken af kunt halen alvorens het weer retour wordt gestuurd naar My-Parts. Bij herzending dient u nogmaals de verzendkosten te voldoen.

Als u geen bestel- verzendbevestiging heeft gehad kan het zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van uw e-mailprogramma. Wij adviseren u uw spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Wat is de status van mijn bestelling?
Als u ingelogd bent kunt u onder bestellingen de status van uw bestelling zien.
Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Op alle aanbiedingen en bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. Wij staan in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product. Bij een defect product als gevolg van een productiefout, kan er beroep worden gedaan op de wettelijke garantie. Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

U kunt een artikel of meerdere artikelen terugsturen of de bestelling annuleren, mits u met My-Parts per e-mail contact opneemt. Termijn voor het terugsturen bedraagt 15 dagen na getekende ontvangst van uw bestelling. Uw bestelling kunt u annuleren tot het moment dat de bestelling is ontvangen.

Indien uw bestelling voldoet aan de retour voorwaarden, krijgt uw per mail informatie over de retourprocedure. Als u een account heeft kunt u de retour aanvraag via uw account aanvragen.

Uw terugzending wordt geaccepteerd indien de aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Het product is compleet
  • Het product is niet gebruikt en is niet beschadigd
  • Het product is in de originele niet-beschadigde verpakking (onbeschadigd, zonder plakband of opschrift)

    Let op: Door het niet houden aan de retourprocedure (per mail verzonden) kunnen artikelen zoek raken of er kan vertraging optreden.

Wanneer u uw retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijgt u een PostNL Track & Trace code waarmee u op de website van PostNL uw zending kunt volgen. Het eerste gedeelte van uw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kunt u dus zelf online volgen via de website van PostNL.
Wanneer wij vervolgens uw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u hierover een e-mail.
Mocht u 2 weken na het retourneren van uw bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

U kunt retour artikel terugsturen naar (mits u de retour heeft aangegeven zoals eerder is beschreven):
My-Parts.nl
Melbournestraat 72 B
3047 BJ ROTTERDAM

Beschadigd of defect artikel

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kunt u gebruik maken van uw recht van reclamatie.

Hiervoor vragen wij u vriendelijk om het volgende te doen:

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
  • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant, gefotografeerd worden.
  • U kunt uw foto’s sturen naar klantenservice@my-parts.nl. Houdt u er rekening mee dat uw e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden u daarom aan om uw foto's als ZIP-, RAR- of JPEG-bestanden door te sturen.
  • Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn bijvoorbeeld:

  • door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  • gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën
Wat voor garantie heb ik voor de onderdelen die ik heb beseld?
Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben.

Wettelijke garantie: recht op goed product
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

Wanneer is een product niet goed?
Een product is ondeugdelijk als:
het niet compleet is;
het beschadigd is;
het kapot is of het niet goed doet;
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie
Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar.
Wat zijn de contactgegevens?

Adres
My-Parts
Lemkensstraat 85
3042 PE Rotterdam


E-mail: klantenservice@my-parts.nl
Website: www.my-parts.nl
WhatsApp: 06 - 44 98 89 63
Telefoonnummer: 015 - 88 909 72

Wat zijn de bankgegevens?
Bankgegevens
My-Parts
Bank: ING BANK N.V
Bankcode: INGB
IBAN: NL36INGB0007358762
BIC: INGBNL2A
Ik ben (on)tevreden, wat kan ik doen?

Uiteraard doen wij ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Mocht toch een klacht over een product of dienstverlening dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder. U ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op u bericht.

Een klachtenbrief kun u sturen naar:

My-Parts
Afdeling klantenservice
Lemkensstraat 85
3042 PE Rotterdam

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Door een mail te sturen naar klantenservice@my-parts.nl kunt u uw bestelling annuleren. Vermeldt altijd uw ordernummer!

Wat is herroepingsrecht?
Herroepingsrecht

1. Bij de aankoop van My-Parts artikelen heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

2. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na dag 1, waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

3. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u My-Parts via een ondubbelzinnige verklaring schriftelijk (per post, fax of e-mail (klantenservice@my-parts.nl)) op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht.

4. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden, voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
5. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

6. U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring invullen en opsturen naar klantenservice@my-parts.nl of naar ons adres. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

7. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

8. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan My-Parts terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

9. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
— Aan My-Parts, e-mail: klantenservice@my-parts.nl:
— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
— Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
— Naam/Namen consument(en)
— Adres consument(en)
— Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.